Heffen contributie ?

Dutch language only! De Blackbird Owners club heeft nu een eigen domein en forum. Op dit forum kan alleen nog maar gelezen worden. Alle informatie over de Blackbird Owners Club is nu te vinden op dit adres: www.blackbirdownersclub.nl

Heffen van contributie ?

Poll ended at Sat Jan 21, 2006 8:37 am

Ik wil geen jaarlijkse contributie betalen
11
31%
Ik vind € 5,00 per jaar en € 2,50 per 1/2 jaar OK
25
69%
Ik wil jaarlijks een (zelf te bepalen) donatie doen
0
No votes

Total votes : 36

Postby Hans » Tue Nov 22, 2005 10:29 pm

Contributie ter dekking van kosten geen probleem.

Over veel andere zaken zoals nieuwe leden e.d. is hierboven al voldoende stof tot nadenken gegeven.

Bedenk wel goed welk probleem je met deze oplossing oplost!
Mocht het bestuur tot de conclusie komen dat er geen probleem is (maar slechts een constatering dat er in juridische zin geen sprake is van een vereniging), dan is wellicht ook de oplossing overbodig.

Succes met de overwegingen.

Hans
Hans

Postby blackbirdy » Wed Nov 23, 2005 6:25 am

newborn wrote:Ik vind het nu juist zijn charme hebben dat we géén officiële vereniging zijn en dat we de "zaken" op onze eigen wijze regelen.

In goed overleg, met gezellige ritten en meetings, op zijn tijd een meningsverschilletje, leuke merchandise, kortom: genoeg afwisseling.

Mijn vraag is dan ook: komt het idee van een officiële vereniging voort uit een behoefte aan financiële middelen of komt het louter voort uit het advies van mensen "die er verstand van hebben" om de boel formeel met regeltjes te gaan dichttimmeren?

Overigens spreekt mij het idee van een chatroom niet aan.
Voor wie daar behoefte aan heeft, zo lijkt mij, zijn er al meer dan genoeg mogelijkheden om, al dan niet via internet, zich uit te leven. Mijn interesse is gerelateerd aan het bezitten, berijden, onderhouden van een Blackbird en de beleving daarvan.

Ik ben het hier mee eens. Als er een gat in de begroting zit kan ik me voorstellen dat er geld voor nodig is om dit te dichten, maar om een vereniging te worden omdat anderen dat nodig vinden..................nee, dat lijkt mij geen goed idee!!
Het betalen van contributie is echter geen probleem, want ook die 5 euri van de cbrclub heb ik betaald en daar kom ik nooit meer op sinds ik de BOC heb ontdekt!!
Waarom morgen genieten als het ook vandaag al kan????????
blackbirdy

Postby Miep Miep Zoeffff » Wed Nov 23, 2005 8:22 am

Ik denk met jullie mee:

Wat als nieuwe/aspirantleden het eerste jaar gratis zijn en het 2e jaar pas contributie moeten betalen ?

Trouwens...............................de B.O.C. is al enkele jaren een OFFICIËLE vereniging met statuten bij een notaris en een inschrijving van de KVK. Het nieuwe/huidige bestuur wil echter dat alles wat in de statuten staan in praktijk brengen en uitvoeren.
Lead, follow or get out of the way !!!
Miep Miep Zoeffff

Postby Caradoc » Wed Nov 23, 2005 6:32 pm

Hai Birdies:

Ik hem nog niet gestemd en wel om de volgende redenen:

Laat ik even vooropstellen dat ik NIET tegen een eventuele contributie ben, sterker ben er eerder (voor de crash) een vervent voorstander van en nog ik vind het de normaalste zaak van de wereld om lidmaatschapscontributie te betalen.

Maar welke MEER-waarde krijgen de leden die lid van de BOC worden, is het in grote vorm zou als Guus schrijft bij de VFROC of blijft buiten het cafe idee alles het zelfde...

Ook het idee van Hakuna over een door de betalende leden toegang verkrijgen tot een apart gedeelte van het forum spreekt me aan....

En of het gigantische bedrag nu 5, 10 of 15 euro is vind ik nog niet eens zo belangrijk......

Xieje Wim
De enige die een standbeeld verdienen, zijn zij die er geen nodig hebben.
Caradoc

Postby Jeroen » Wed Nov 23, 2005 7:01 pm

Beste Bbers,

Een contributie bedrag is ook voor mijn geen probleem,prima. ;)

Tja haken en ogen zitten er aan welke weet Ik allemaal niet. #-o
Sorry klaat liever het over aan mensen die er meer kaas ervan gegeten hebben.
Als het maar een spontaan en gezellig forum blijft waar we allemaal de zelfde belangen hebben, onze BB. :><->-<-><
En zeker niet te veel regeltjes en wetjes, daar zij er al genoeg van in dit slappe landje.
Mijn zegen hebben jullie. :supz:

Groetjes Jeroen.
;)
Komt goed,nie goed,toch goed,altijd goed.
Jeroen

Postby marc1100xx » Wed Nov 23, 2005 9:48 pm

Ik ben iemand die op meerdere forums zit te neuzen en als ik aan elk forum moet betalen wordt dit een aardig bedrag.
Ik lees nu meer als dat ik schrijf en heb ook bij de CBR-club niets betaald om die reden.
Dan ga ik wel ergens anders neuzen er zijn forums zat.
Ik ben niet iemand die bij 1 groep, forum, club of ander gezelschap wil binden, ik zi e wel wat ik doe.
Het zal je leden kosten ( daar moet je je niets van aantrekken ) maar ook nieuwe leden zullen wat langer op zich laten wachten of zelf afschrikken.
http://www.heelsbergen.nl

God Please Save Me From Your Followers
marc1100xx

Postby Hakuna » Wed Nov 23, 2005 10:22 pm

marc1100xx wrote:Ik ben iemand die op meerdere forums zit te neuzen en als ik aan elk forum moet betalen wordt dit een aardig bedrag.
Ik lees nu meer als dat ik schrijf en heb ook bij de CBR-club niets betaald om die reden.
Ik ben niet iemand die bij 1 groep, forum, club of ander gezelschap wil binden, ik zi e wel wat ik doe.
Het zal je leden kosten ( daar moet je je niets van aantrekken ) maar ook nieuwe leden zullen wat langer op zich laten wachten of zelf afschrikken.

Bij de weg, leuke site van jouw Marc. ;)
a.k.a. Friemel 'kheb een BB onder m'n quest.
Hakuna

Postby marc1100xx » Wed Nov 23, 2005 10:25 pm

Hakuna wrote:
marc1100xx wrote:Ik ben iemand die op meerdere forums zit te neuzen en als ik aan elk forum moet betalen wordt dit een aardig bedrag.

Senk joe :)

marc1100xx

Postby G_U_U_S » Wed Nov 23, 2005 10:59 pm

marc1100xx wrote:
Hakuna wrote:

Zeker een mooie site!
Zie weer een hoop leuke dingen voor op de Beurd

Maareh...
Laatste update: 20-5-2004??

8)
G_U_U_S

Postby marc1100xx » Thu Nov 24, 2005 6:08 am

G_U_U_S wrote:
marc1100xx wrote:
Hakuna wrote:

Zeker een mooie site!
Zie weer een hoop leuke dingen voor op de Beurd

Maareh...
Laatste update: 20-5-2004??

8)

:oops: Ja ik ben vader geworden van een zoon, ze zeggen wel eens dat kinderen tijd zuigen maar dan hebben ze echt wel gelijk.
Zelfs het motorrijden is van ongeveer 17000 km per jaar teruggelopen naar ogeveer 2800 per jaar. :oops:

marc1100xx

Postby marcelcbrxx » Fri Nov 25, 2005 4:48 pm

Nou ik ben meer een voorstander van geen jaar contributie, maar iets betalen voor de aktiviteiten van de club.

Zoals treffens en ride outs. Je zou het wel zo kunnen doen, dat wie van te voren betaalt dan niet voor de evenementen hoeft te betalen.

Zo laat je de keuze bij de mensen zelf.

Zijn Nederlanders dan allemaal zo dat ze op een gegeven moment toch alles willen structureren en aan regels willen binden?

Dat was toch niet de insteek toen we met z'n allen weer begonnen. :roll:

Heeft dat te maken met politie agenten in het bestuur???? 8)

En je kan betalende (*aktieve leden) dan weer bepaalde rechten geven op je forum. Nu kan iedereen mee lezen en posten op de BOC afdeling, dan bijvoorbeeld voor niet aktieve alleen lezen. Maar de rest juist vrij laten.

Raar land, de een wil regels de ander niet. Ik heb er al genoeg waar ik me aan moet houden. Laten wij vrijheid blijheid en keuze bieden aan de birdies! :()-_
Of ik hard rij? Bedoel je bandenspanning of de vering?
marcelcbrxx

Postby ArnoldDeGraaf » Fri Nov 25, 2005 4:58 pm

marcelcbrxx wrote:
Heeft dat te maken met politie agenten in het bestuur???? 8)

Het heeft er meer te maken dat de BOC een officieel geregistreede vereniging/club is. En daar horen nu eenmaal regels bij. Zoals bijv. het hebben van een ledenadministratie etc.
ArnoldDeGraaf
Site Admin

Postby peetblackbird » Sat Nov 26, 2005 4:26 pm

als zelfs een zeeuw er al geen moeite mee heeft dan zal de rest er ook geen moeite mee hebben. Van mij mogen jullie. :D :D :D :D :D :D
there is no bird like a BLACKBIRD.( In BLUE of course)
peetblackbird

Postby Frank Switser » Sat Nov 26, 2005 4:53 pm

Ik heb er persoonlijk dus wel veel moeite mee. Ik heb dan ook tegen gestemd, en zal dat binnen het bestuur ook doen.
Geld vragen betekend altijd dat er een drempel opgeworpen wordt. Dat kost leden..... Meer leden is in het belang van de club!

Registreren kan ook gratis, en dat we dan een klein beetje geld vragen voor toerritten hoeft voor de grote enthousiastelingen geen probleem te zijn. We kunnen daarnaast een vrijwillige donatie vragen, waarbij degenen die bijvoorbeeld 10 Euro of meer storten gratis aan de normale activiteiten mogen meedoen. Treffens waar we zalen of iets dergelijks moeten huren blijven altijd op kostenbasis te betalen....
Speed 4 brains = Food 4 thought!!!!!!!!

http://WWW.AFSMOTORPARTS.NL
Frank Switser

Postby ReefeR » Sat Nov 26, 2005 5:10 pm

Frank Switser wrote:Ik heb er persoonlijk dus wel veel moeite mee. Ik heb dan ook tegen gestemd, en zal dat binnen het bestuur ook doen.
Geld vragen betekend altijd dat er een drempel opgeworpen wordt. Dat kost leden..... Meer leden is in het belang van de club!

Registreren kan ook gratis, en dat we dan een klein beetje geld vragen voor toerritten hoeft voor de grote enthousiastelingen geen probleem te zijn. We kunnen daarnaast een vrijwillige donatie vragen, waarbij degenen die bijvoorbeeld 10 Euro of meer storten gratis aan de normale activiteiten mogen meedoen. Treffens waar we zalen of iets dergelijks moeten huren blijven altijd op kostenbasis te betalen....

Wijze woorden :prayer:
a.k.a. Pruts - D? Doffe !

~6w~
http://www.blackbirdownersclub.nl
ReefeR

PreviousNext

Return to Blackbird Owners Club