Johny Bluebird uit de BOC gezet!

Dutch language only! De Blackbird Owners club heeft nu een eigen domein en forum. Op dit forum kan alleen nog maar gelezen worden. Alle informatie over de Blackbird Owners Club is nu te vinden op dit adres: www.blackbirdownersclub.nl

Johny Bluebird uit de BOC gezet!

Postby Frank Switser » Sun Dec 04, 2005 5:35 pm

Vandaag heeft het bestuur van de BOC na lang overleg besloten Johny Bluebird met onmiddelijke ingang te royeren als lid van de BOC.
De afgelopen maanden zijn er verschillende aanvaringen geweest tussen JB, 2 andere leden en het bestuur.
Elke poging van het bestuur om de zaak te sussen is op niets uitgelopen, en JB bleef doorgaan met zich te misdragen.
Na de beledigende postings van afgelopen week, en een tweetal e-mails gericht aan een BOC-lid is er actie ondernomen.

Ten eerste heeft Arnold de Graaf (als eigenaar en beheerder van het Forum) JB definitief de toegang tot het Forum ontzegt. Daarnaast heeft hij de regels voor gastbezoek aangescherpt, waardoor gasten niet meer kunnen posten. Hiervoor moet eerst ingelogd zijn, en dient men een e-mail van de site te beantwoorden.....
Helaas is dit recent noodzakelijk gebleken.

Ten tweede heeft het bestuur dus besloten JB met onmiddelijke ingang uit de BOC te zetten, en hem geen toegang tot BOC evenementen meer te geven. Hij is niet meer welkom bij willekeurig welke BOC activiteit.
Het spijt ons dat wij deze actie hebben moeten ondernemen, maar hij liet ons geen keuze.....

Hieronder volgt de brief die vandaag naar JB is gestuurd. Reacties zijn welkom....
Speed 4 brains = Food 4 thought!!!!!!!!

http://WWW.AFSMOTORPARTS.NL
Frank Switser

Postby Frank Switser » Sun Dec 04, 2005 5:36 pm

Beste John,

namens het bestuur van de Blackbird Owners Club ontvang jij dit schrijven.

In de afgelopen maanden hebben wij veelvuldig contact gehad over de wrijvingen die er ontstaan zijn tussen jou, Arie, en Daan, en daarnaast met het bestuur van de BOC.
Wij hebben je meermaals gewaarschuwd, vermaand en gecorrigeerd, om te proberen de situatie onder controle te krijgen. Elke keer hoopten en dachten wij dat de situatie opgelost was, maar elke keer escaleerde deze zaak ook weer.

Tijdens de ledenvergadering van een paar maanden geleden is de voorwaardelijke straf die wij je aangezegd hadden bekrachtigd door de leden. Dat jij het hier niet mee eens bent is jouw goed recht, en daarom mocht jij jezelf daar ook verdedigen.
Zoals je waarschijnlijk ook is opgevallen was iedereen de hele zaak meer dan beu, en hebben zelfs enkele bestuursleden (waaronder ik) er serieus over gedacht om uit het bestuur te stappen. Vooral toen in de weken erna de zaak gewoon verder ging via e-mail, PM’s en postings, waren wij het meer dan zat…..
Hier hebben wij dan ook veelvuldig onderling over gesproken, en ook is er verschillende keren met jou contact geweest.

Helaas hebben wij moeten constateren dat deze zaak nog steeds voor jou speelt, en dat je ongeacht de gevolgen jouw gelijk moet en zal halen. Na een paar e-mails aan Arie die volgens hem en ons als bedreigend zijn ervaren, en een aantal vervelende postings aan zijn adres, is de maat voor ons meer dan vol. Onafhankelijk en niet afwachtend op onze beslissing heeft Arnold gemeend je de toegang tot het Forum definitief te moeten ontzeggen, en al jouw Forum-rechten met onmiddellijke ingang in te trekken.
Mede dankzij jouw misbruik van het Forum heeft hij de toegang voor gastgebruik, en de wijze van aanmelding voor het Forum ook aan striktere voorwaarden moeten laten voldoen.
Hier zijn wij niet blij mee, maar hij heeft helaas wel gelijk dat dit nodig is…..

Jouw aanhoudende wangedrag heeft de sfeer binnen de club ernstig aangetast. Het feit dat jij je niets aantrekt van vermaningen van het bestuur en corrigerende opmerkingen van andere leden hebben ons doen inzien dat het niet langer mogelijk is om je binnen de club te handhaven. In de vorige brief hebben we je gesanctioneerd met een voorwaardelijk uitsluiting, waarbij een volgende overtreding een definitieve uitsluiting van 6 maanden zou plaatsvinden, en bij nogmaals overschrijding van de regels een definitieve uitsluiting. Aangezien deze situatie die nu heeft plaatsgevonden over 2 e-mails en 6 postingen gaat, heb je deze grens ruim overschreden.
Het bestuur trekt hierbij jouw lidmaatschap van de BOC in en sluit je uit van alle BOC activiteiten. Je bent niet langer welkom bij BOC activiteiten, en wij zullen dit ook aan de leden communiceren via het Forum.

Waarschijnlijk realiseer je het je niet, maar deze beslissing valt ons heel zwaar. In de 6 jaar dat de club bestaat, hebben wij nog nooit eerder een waarschuwing hoeven te geven, laat staan iemand uit te hoeven sluiten. Het Forum bestaat al langer, en daar is ook nog nooit eerder iemand van verwijderd (behalve postings met een commercieel karakter).
Je kan jezelf ook eens afvragen of dit niet meer zegt over jou, dan over degenen met wie jij een conflict hebt. Jij hebt ons meerdere keren gezegd en geschreven dat het merendeel van de leden achter je staat in deze situatie.
Als je nu leest dat op al jouw krenkende postings van de laatste keer helemaal niemand meer reageert, wat zegt dat dan over de reactie van de leden? Wij concluderen dat iedereen het zat is, en dat zolang jij binnen de BOC blijft dit een probleem blijft waar geen einde aan komt.

Het bestuur is in deze zaak niet foutloos opgetreden, maar alles wat wij hebben gedaan en gelaten was er op gericht de situatie onder controle te krijgen, en alle 3 leden bij wie het geschil speelde binnen de club te houden. Wij hebben er alles aan gedaan om dit probleem op te lossen, en gewoon weer verder te gaan. Helaas is dat met name door jouw opstelling niet gelukt, en hebben wij tot deze drastische maatregel moeten besluiten.

Ook willen wij jou nogmaals wijzen op de eigen verantwoordelijkheid in deze situatie. Wij zijn, mede door jouw achtergrond, vol onbegrip geweest over jouw primaire reactie en vasthoudendheid. We hebben je echter gewezen op jouw verantwoordelijkheid en, achteraf onterecht, het voordeel van de twijfel gegeven. We hopen echter wel dat je hierdoor bij een soortgelijke situatie je voor jezelf, en jouw omstanders, anders zult gaan reageren.

Wij zullen ons ook nog moeten beraden over wat wij moeten doen met jouw posting op het Forum over het weekend in Duitsland. Als niet BOC-lid mag jij dit natuurlijk organiseren, maar wij hoeven dit niet te adverteren. Eerlijk gezegd zijn wij van mening dat het niet in het belang van de BOC is als onze leden met dit weekend meegaan, omdat wij vermoeden dat jij dit weer zal gebruiken om jouw standpunt naar buiten te brengen, waardoor er wederom een negatieve invloed op de sfeer onder de BOC-leden zal plaatsvinden.

Namens het bestuur van de Blackbird Owners Club,

Frank Switser
Voorzitter B.O.C.

Frank Switser

Postby dirkbbxx » Sun Dec 04, 2005 8:15 pm

het zal wel aan mij leggen maar ik begrijp hier helemaal niets van , en om nou iemand gewoon even de toegang te ontzeggen naar het forum gaat wel heel erg ver :?: :?: :?: :?: dirkbbxx
dirkbbxx

Postby Hakuna » Sun Dec 04, 2005 8:45 pm

dirkbbxx wrote:het zal wel aan mij leggen maar ik begrijp hier helemaal niets van , en om nou iemand gewoon even de toegang te ontzeggen naar het forum gaat wel heel erg ver :?: :?: :?: :?: dirkbbxx

Eigenlijk is er al genoeg over gezegd. Was niet op de ledenvergadering, maar als met de aangegeven waarschuwing een meerderheid heeft ingestemd dan is het een democratisch besluit.
Iedereen mag daarover natuurlijk zijn eigen mening over hebben. Het is wel erg triest dat het zo moet aflopen.
Gelukkig heb ik verder alleen maar positieve ervaringen op het forum. Ik hoop dat er wel scherpe postings mogelijk blijven. Big brother moet niet de overhand krijgen. Die indruk heb ik overigens niet tot op heden.
a.k.a. Friemel 'kheb een BB onder m'n quest.
Hakuna

Postby dirkbbxx » Sun Dec 04, 2005 9:02 pm

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
dirkbbxx

Postby ReefeR » Sun Dec 04, 2005 9:10 pm

dirkbbxx wrote::?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Duidelijk lijkt me, John heeft een aantal postings gemaakt en bedreigende gestuurd en zowel bestuur als SiteAdmin hebben conclusies getrokken :!:
a.k.a. Pruts - D? Doffe !

~6w~
http://www.blackbirdownersclub.nl
ReefeR

Postby Frank Switser » Sun Dec 04, 2005 9:35 pm

ReefeR wrote:
dirkbbxx wrote::?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Duidelijk lijkt me, John heeft een aantal postings gemaakt en bedreigende gestuurd en zowel bestuur als SiteAdmin hebben conclusies getrokken :!:

In grote lijnen klopt dat. Mensen die meer info willen mogen mij benaderen.....

Frank Switser

zo is het.

Postby John Wonnink » Sun Dec 04, 2005 9:36 pm

Denkelijk is het zo dat als je gebruik maak van iets van iemand dat je je ook aan de voor waarde moet houden.
Is niet alleen op Internet maar ook in het daagelijks leven zo niet dan kan je probleemen verwachten.
Dit probleem heeft desbetreffende zelf verorzaakt dus lijk het me goed dat er ook sancties op zijn.
Goed zo BOC en Arnold laat zien dat jullie er voor staan.
Zo is het pretig om hier op de site te kijken en te lezen.

Groete en veel plezier in de toekomst met de site en de BOC.
John Wonnink

Postby Man in Black-Bird » Mon Dec 05, 2005 1:29 am

Het is duidelijk>> maar toch moet ik zeggen JAMMER want het had NIET zover MOETEN en MOGEN komen ..ik hoop in de toekomst dat

de persoon waar het overgaat beseft dat gelijk hebben of gelijk halen

2 verschillende dingen zijn >>>want dan was dit niet nodig geweest !!!

MiBB
Man in Black-Bird

Postby ArnoldDeGraaf » Mon Dec 05, 2005 7:17 am

dirkbbxx wrote:het zal wel aan mij leggen maar ik begrijp hier helemaal niets van , en om nou iemand gewoon even de toegang te ontzeggen naar het forum gaat wel heel erg ver :?: :?: :?: :?: dirkbbxx

Nee, het gaat helemaal niet te ver. Het is eigenlijk heel eenvoudig. Er zijn maar een paar gedragregels voor het forum. Als er iemand is die die regels niet wenst te accepteren en zich er ook totaal niets van wil aan trekken dan is het voor mij heel makkelijk. Geen toegang meer. Dit is overigens de allereerste keer dat ik iemand van het forum verwijderd heb en hopelijk ook de laatste keer.
Verder heb ik e.e.a. al in deze topic http://bb.superblackbird.info/viewtopic.php?t=1471 uitgelegd.

Hakuna wrote:Ik hoop dat er wel scherpe postings mogelijk blijven. Big brother moet niet de overhand krijgen.

Discussies op het scherpst van de snede zijn en blijven gewoon mogelijk, maar het mag alleen niet ontaarden in een persoonlijke vendetta tussen personen.
ArnoldDeGraaf
Site Admin

Postby peetblackbird » Mon Dec 05, 2005 9:03 am

Ik vind het wel jammer.Ik vind John wel een goeie gozer.Ik had hem ook wel een paar keer gevraagd om het te laten rusten,maar het is denk ik gewoon de aard van het beestje.John geeft gewoon niet zo vlug op . Maar ja je bereikt er niks mee en dat had ik dan dus ook tegen hem gezegd. En bedreigingen uiten dat kan natuurlijk niet,de b.o.c. is er voor de gezelligheid.
there is no bird like a BLACKBIRD.( In BLUE of course)
peetblackbird

Jammer

Postby Oscar » Mon Dec 05, 2005 9:29 am

De beslissing zal niet makkelijk voor jullie als bestuur zijn geweest!!

Deze topic en bijbehorende maatregelen voor JB geven wel weer aan dat de mens als "intellectueel" dier van deze aardkloot het altijd maar weer lukt om ergens een conflict te vinden!!!
In dit geval weer in onze hobby wat alleen ontspanning zou moeten geven!!

Mannen van het bestuur,

Blijf van jullie taken genieten, want het wordt door ons alom gewaardeerd, maar misschien te weinig gezegd!!

Groeten Oscar
Al is de waarheid nog zo snel een BB achterhaald hem wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oscar

Postby ReefeR » Mon Dec 05, 2005 10:58 am

Ik ben t overigens helemaal met Mibb en Peet eens, John is zoals ik m ken een aardige gozer, met zoals iedereen een gebruiksaanwijzing, helaas stond blijkbaar zijn persoonlijkheid het niet toe deze zaak te laten voor wat hij is.

Erg spijtig en vooral onnodig... :(
a.k.a. Pruts - D? Doffe !

~6w~
http://www.blackbirdownersclub.nl
ReefeR

Postby XX@nder » Mon Dec 05, 2005 12:13 pm

Ik heb maar een boodschap aan Arnold en het bestuur: Blijf doorgaan zoas het gaat. Er zijn regels en daar moeten mensen zich aan houden. Dat dit een schaduw werpt over alle leuke dingen is echt te gek voor woorden.

Vanaf heden gaan we weer gewoon verder zoals het voorheen was.
Get dressed to slide before you ride
XX@nder

Postby TwanV » Mon Dec 05, 2005 12:17 pm

Heel erg jammer dat het zo moet gaan. :( :(

Maar ik denk dat het bestuur mijn inziens de juiste beslissing heeft genomen.
Voor mij is het onbegrijpelijk dat Jhon de zaak niet gewoon heeft laten rusten.
Ik persoonlijk vind Jhon wel een geschikte gast.
daar om vind ik het dan ook erg jammer dat hij voortaan uitgesloten wordt.

Jammer jammer
TwanV

Next

Return to Blackbird Owners Club