Powercommander, techniek, grafieken en instellingen

Dutch language only! Forum voor alle technische onderwerpen incl. accessoires m.b.t. de Blackbird. In dit forum kan vanaf nu (03-06-2006) niet meer gepost worden, maar alleen gelezen. Onderwerpen voor dit forum kunnen nu in het forum van de Blackbird Owners Club gedaan worden. Het adres is www.blackbirdownersclub.nl

Postby Robs1100 » Wed Nov 09, 2005 7:25 pm

Gezien jullie enthousiaste reacties na een bezoek aan Goes heb ik ook een afspraak gemaakt, ga volgende week Vrijdag op voor " de grote beurt ". Laat m'n 2e hands PC II icm een nieuw K&N filter plaatsen.
Wil uiteindelijk 3 runs laten maken. Eerste run zoals de motor nu is met alleen de Hotcams incl. DB killers, daarna met de PC en nieuw luchtfilter en als laatste een run zonder DB killers. Ben benieuwd. Zal na afloop het resultaat doorgeven.

gr. Rob
iedereen op de motor!
Robs1100

Postby dagmark » Sun Nov 13, 2005 1:28 pm

Vandaag eindelijk mijn (used) PC3 met het K&N Filter ingebouwd. Was even een gerommel met het kantelen van de tank en het ontkoppelen van de bestaande connectoren maar alles zit er in. Met de bestaande mapping loopt ze aardig, alleen wat onregelmatig stationair. Vermoedelijk komt dit goed met een eigen map. Aankomende maandag even naar Oss bellen voor een afspraak om een mapping te laten maken. Resultaten zullen worden gepost.

Het enige wat me nog niet aan staat is de plaats van de PC3. Ik heb op de accu geprobeerd en achter, onder het "kontje". Beide plekken bevallen me niet erg. Iemand een goede tip waar en hoe dat ik de PC het beste kan plaatsen??

Greetz.

Dagmark
God made a mistake when he created birds. Honda put it right..........Man was intended to fly!
dagmark

Postby dagmark » Thu Dec 08, 2005 11:25 am

Donderdag 1 december eindelijk naar Oss geweest om een GRATIS map voor mijn Powercommander 3 (used) te laten maken. Had het apparaat ingebouwd en de bestaande map laten zitten. Gevolg: zwabberend stationair toerental en niet vooruit te branden tussen de 4000 en 7000 toeren. Dus zo goed en kwaad als het ging naar Oss en het was KOUD......

Bird op de bank gezet en het geweld afgewacht. Gezien de postings in dit topic, moest er dus wat staan te gebeuren maar helaas: geen vlammen, stuiterende Bird of andere spectaculaire zaken. Wat wel: een stakke en vakkundige afregeling door Hans waarbij er voornamelijk is gekeken naar een optimale mengverhouding. Hier en daar wel wat bijgeregeld om de bekende dip af te vlakken en het vermogen verder op te schroeven.

Vergeleken met de eerste run op een bank (met alleen Remus Slip-Ons), van 137 PK naar 145 PK gegaan waarbij het koppel omhoog ging van 109 Nm naar 116 Nm. Of dit veel of weinig is, durf ik niet te zeggen maar mijn fiets rijdt nu wel een stuk soepeler en het optrekken is heftiger geworden: bij het eerste stoplicht in ieder geval het begin van een wheely.

Onderstaand grafiekje staat voor de uiteindelijke afstelling met de Slip-On's, O2 sensor, PC3 en K&N Filter. Ik hoor graag wat jullie er van vinden en waar/of het (nog) beter kan.

Image

Greetz.

Dagmark
God made a mistake when he created birds. Honda put it right..........Man was intended to fly!
dagmark

Postby XX@nder » Thu Dec 08, 2005 11:53 am

Gratis af laten stellen? Leer mij dat.

Als er iemand hier is die de afstelling zo van papier af kan verbeteren dan moet die maar bij een dynocenter gaan werken. Alle banken zijn weer anders, de waarden van twee banken zo vergelijken gaat gewoon niet. Waar het om gaat is die smile die je op de terugweg had. Die was er toch?
Get dressed to slide before you ride
XX@nder

Postby dagmark » Thu Dec 08, 2005 12:18 pm

@ XX@nder.

Heb voor mijn Bird inderdaad gratis een map mogen laten maken. Via www contact opgenomen met powercommander in de USA. Aangegeven dat ik een Powercommander3 wilde installeren en wat er op mijn fiets zat (Remus, K&N en O2 sensor). Wat blijkt: bestaat er nog geen map voor. Binnen een paar dagen vanuit Oss bericht terug dat ik om die reden een gratis map mocht laten maken. Voorwaarde was wel dat ze de map op de site van Powercommander mochten zetten. Leek me geen probleem.

Achteraf bleek wel dat de aanbieding eigenlijk alleen gold voor een nieuwe Powercommander maar Hans Kerkhoven vond dat ondanks dat de PC tweedehands was, zijn aanbieding gewoon bleef staan.

Heb zelfs met de post nog een Powercommander badge voor op mijn jas gekregen. Ik ben dus erg blij met Dynojet Oss......een aanrader.

En ja, die smile was er........ALL THE WAY BACK HOME

Greetz.

Dagmark
dagmark

Postby XX@nder » Thu Dec 08, 2005 2:10 pm

Da's een hele nette service, zeker omdat het een gebruikte versie was. Dat zie je niet veel meer.
XX@nder

Postby rinus v d vaart » Thu Dec 15, 2005 7:51 pm

ik had vanmiddag iets gepost maar het staat er niet op .
misschien iets fout gedaan?
Rinus
rinus v d vaart

Postby rinus v d vaart » Thu Dec 15, 2005 7:58 pm

er staat op motormaniacs.nl een vergelijkingstest misschien leuk om een keer te lezen.
het staat onder accessoires,en dan op diversen klikken.
zo kan je zien dat een geavanceerde testbank het niet alleen kan maar je ook nog kennis van zaken moet hebben.

groetjes Rinus TOVAMI.COM Goes
rinus v d vaart

Postby Frank Switser » Thu Dec 15, 2005 7:59 pm

rinus v d vaart wrote:ik had vanmiddag iets gepost maar het staat er niet op .
misschien iets fout gedaan?
Rinus
Hallo Rinus,
welkom op dit Forum!
Helaas hebben we wat problemen met het Forum, waardoor er soms berichten niet op komen.
Als jij nadat je het bericht hebt gepost teruggaat naar dat topic, dan kan je controleren of het er echt opstaat.
Succes met de volgende, deze staat in elk geval.... :lol:
Speed 4 brains = Food 4 thought!!!!!!!!

http://WWW.AFSMOTORPARTS.NL
Frank Switser

Postby ReefeR » Thu Dec 15, 2005 8:03 pm

Hey Rinus,

Leuk dat je hier ook leest en post :lol:

Kan ik meteen laten weten dat ik erg tevreden ben met de afstelling van mijn Bird zoals jij die gedaan hebt :!:

Groetjes
Frank (Die met die erg mooie Matzwarte bird) ;)
a.k.a. Pruts - D? Doffe !

~6w~
http://www.blackbirdownersclub.nl
ReefeR

Postby XX@nder » Fri Dec 16, 2005 10:02 am

rinus v d vaart wrote:er staat op motormaniacs.nl een vergelijkingstest misschien leuk om een keer te lezen.
het staat onder accessoires,en dan op diversen klikken.
zo kan je zien dat een geavanceerde testbank het niet alleen kan maar je ook nog kennis van zaken moet hebben.

groetjes Rinus TOVAMI.COM Goes

Linkje naar het eerste artikel en het tweede artikel.
XX@nder

Postby ReefeR » Fri Dec 16, 2005 10:12 am

Mooi artikel 8)

En erg interessant dat alternatief voor de PCIII :!:

~6w~
ReefeR

Postby XX@nder » Fri Dec 16, 2005 10:25 am

Te koop: Powercommander III. Info via PB te krijgen bij Reefer ;)
XX@nder

Postby ReefeR » Fri Dec 16, 2005 10:28 am

XX@nder wrote:Te koop: Powercommander III. Info via PB te krijgen bij Reefer ;)

:lol:

Neuh, maar op een volgende motor wel denk ik, vooral t idee van mee kunnen nemen naar een volgende staat me erg aan ;)

~6w~
ReefeR

Postby Blackmagic » Fri Dec 16, 2005 6:44 pm

Leuke artikelen :!: Bevestigd nog maar eens het goede gevoel wat ik aan mijn bezoek bij Tovami in Goes heb overgehouden. :P
Black is the color of Magic....
Blackmagic

PreviousNext

Return to Dutch XX-Technics