Bike-to-Bike Inbouw Winterklus

Dutch language only! Forum voor alle technische onderwerpen incl. accessoires m.b.t. de Blackbird. In dit forum kan vanaf nu (03-06-2006) niet meer gepost worden, maar alleen gelezen. Onderwerpen voor dit forum kunnen nu in het forum van de Blackbird Owners Club gedaan worden. Het adres is www.blackbirdownersclub.nl

Postby marklv » Sun Apr 16, 2006 6:59 am

Een liggende antenne is niet optimaal volgens de wet van Bartje. We hebben met de TTI ook gereden met een horizontaal geplaatste antenne maar hebben daar eigenlijk nooit gemerkt dat het zenden en ontvangen daardoor echt slechter werd. Waar je wel erg voor moet oppassen is dat de antenne niet te veel tussen het staal en bedrading van de BB komt te liggen. Dan kan hij zijn signaal niet voldoende kwijt waardoor de kans bestaat dat je de eindtrap van je zender overbelast waardoor die stuk kan gaan.
Een montage aan je stuur waardoor de antenne vrij de ruimte heeft is dan te overwegen.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens
Image FilaMenT a.k.a Knutsel

Plaats al je nieuwe topics in: http://www.blackbirdownersclub.nl

Kayak
marklv

Postby MXXL » Sun Apr 16, 2006 7:16 am

ReefeR wrote:Dat klinkt allemaal goed MXXL 8)

Hou er wel rekening mee dat je zender dat ongeveer op de computer ligt, ik had daar met mijn TTI storing van, maar gewoon uitproberen zal t uitwijzen.

Ik heb vandaag mijn antenne (model MarkB) gemonteerd, ik moet zeggen dat ie best mooi staat en ik zal proberen morgen op foto te laten zien dat hij relatief onopvallend is als je op enige afstand staat.

Ik heb een carb versie, dus van de computer heb ik geen last. Dat is het mooie aan de plek helemaal achterin, het enige electronische wat daar loopt is het achterlicht, en als je de antenne helemaal tot achterin de kont van de blackbird laat steken zit de antenne alleen maar tussen het plastic van de kuip en is er geen staal in de buurt. Ik moet alleen een oplossing zien te vinden om hem daar goed vast te maken. Ik ben wel benieuwd naar de foto met de antenne, het zal er wel indrukwekkend uitzien
Mijn trotsen: Saab 9-3 2.0T & Honda BB
MXXL
MXXL

Postby MarcB » Sun Apr 16, 2006 7:54 am

Klinkt goed MXXL! Wellicht een suggestie maar wat je kan doen voor de plaatsing van de PMR is het volgende. Achterin de Bird heb je twee ophangpunten van je Undertail. Deze zitten ter hoogte van de montage punten van de steun voor de passagier.

Op één van deze punten kan je een brede hoeksteun monteren. Het deel van de steun dat evenwijdig loopt aan de Undertail kan je voorzien van zelfklevend klitteband. Hierop "klit" je de PMR vast. Deze is dan ook weer makkelijk te verwijderen.

marklv wrote:Waar je wel erg voor moet oppassen is dat de antenne niet te veel tussen het staal en bedrading van de BB komt te liggen. Dan kan hij zijn signaal niet voldoende kwijt waardoor de kans bestaat dat je de eindtrap van je zender overbelast waardoor die stuk kan gaan.
Een montage aan je stuur waardoor de antenne vrij de ruimte heeft is dan te overwegen.

Hier moet je absoluut rekening mee houden! Marklv spreekt uit ervaring ;)
Last edited by MarcB on Sun Apr 16, 2006 7:58 am, edited 1 time in total.
Image
~0.5w~
MarcB

Postby XX@nder » Sun Apr 16, 2006 7:54 am

MXXL wrote:Ik heb een carb versie, dus van de computer heb ik geen last. Dat is het mooie aan de plek helemaal achterin, het enige electronische wat daar loopt is het achterlicht

Bij de carb versie ligt helemaal achterin de kont je cdi. Dit is dat groot uitgevallen sigarettenpakje met die stekker erin. De electronica die je hebt zit juist daar.
Get dressed to slide before you ride
XX@nder

Postby ReefeR » Sun Apr 16, 2006 8:54 am

XX@nder wrote:
MXXL wrote:Ik heb een carb versie, dus van de computer heb ik geen last. Dat is het mooie aan de plek helemaal achterin, het enige electronische wat daar loopt is het achterlicht

Bij de carb versie ligt helemaal achterin de kont je cdi. Dit is dat groot uitgevallen sigarettenpakje met die stekker erin. De electronica die je hebt zit juist daar.

Wellicht kun je die afschermen met iets signaal werends :?:

Een strookje plastic voorzien van alufolie wellicht, en dat aan t subframe verbinden.......
a.k.a. Pruts - D? Doffe !

~6w~
http://www.blackbirdownersclub.nl
ReefeR

Postby MXXL » Sun Apr 16, 2006 12:57 pm

XX@nder wrote:

Die ligt nog voor je achterlicht, de PMR komt boven de achterlicht unit en de antenne steekt dan helemaal door in het uiterste gedeelte van de bird.

Ik ga het gewoon proberen, werkt het, dan is het mooi, zo niet dan zal ik alsnog voor een antenne oplossing moeten gaan.

eerst maar even de interocm binnen krijgen, ik vermoed dat er dan uberhaupt nog een aardig dagje werk in zal zitten om de boel te monteren.
Mijn trotsen: Saab 9-3 2.0T & Honda BB
MXXL
MXXL

Postby ROODKAPJE » Sun Apr 16, 2006 1:24 pm

MXXL wrote:
XX@nder wrote:

Die ligt nog voor je achterlicht, de PMR komt boven de achterlicht unit en de antenne steekt dan helemaal door in het uiterste gedeelte van de bird.

Ik ga het gewoon proberen, werkt het, dan is het mooi, zo niet dan zal ik alsnog voor een antenne oplossing moeten gaan.

eerst maar even de interocm binnen krijgen, ik vermoed dat er dan uberhaupt nog een aardig dagje werk in zal zitten om de boel te monteren.

handig als je onder het rijden van kanaal moet wissellen wat nog weleens voorkomt
:roll:
RED RULES
Image

Rood
zwart of blauw BB, Ik :heart: hou :heart: van jouw ;)

ROOD'FUCKING DO KNOW'KAPJE
ROODKAPJE

Postby ReefeR » Sun Apr 16, 2006 1:27 pm

We gebruiken normaal een vast kanaal, als die al is veranderen moet stop wel ff ;)

~6w~
ReefeR

Postby ROODKAPJE » Sun Apr 16, 2006 1:30 pm

ReefeR wrote:We gebruiken normaal een vast kanaal, als die al is veranderen moet stop wel ff ;)

wij wissellen constant omdat er steeds meer een pmr hebben die geen voor of achter rijder zijn en dan is het net een theekransje!! :shock:
RED RULES
Image

Rood

ROODKAPJE

Postby ReefeR » Sun Apr 16, 2006 1:36 pm

De diamond antenne :D

Image
Zoals beloofd ff beoordelen hoe hinderlijk hij in t zicht zit....

Op 50cm
Image

Op +/- 1m50
Image

Op +/- 2m50
Image

Op +/- 3m
Image

En op 4m
Image

Meteen maar ff een fotoke gemaakt van mijn onder t zadel gebeuren 8)

Image
Last edited by ReefeR on Sun Apr 16, 2006 1:57 pm, edited 2 times in total.

~6w~
ReefeR

Postby ReefeR » Sun Apr 16, 2006 1:38 pm

ROODKAPJE wrote:
ReefeR wrote:We gebruiken normaal een vast kanaal, als die al is veranderen moet stop wel ff ;)

wij wissellen constant omdat er steeds meer een pmr hebben die geen voor of achter rijder zijn en dan is het net een theekransje!! :shock:

Geinig, ben al op een paar BOC ritjes mee geweest en heb 1x van kanaal gewisseld na overleg in een pauze :roll:

~6w~
ReefeR

Postby ROODKAPJE » Sun Apr 16, 2006 1:55 pm

ReefeR wrote:
ROODKAPJE wrote:

Geinig, ben al op een paar BOC ritjes mee geweest en heb 1x van kanaal gewisseld na overleg in een pauze :roll:

leuke foto's en idd je ziet er niet veel van .... jij moet niet alles verklappen!! ;) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
RED RULES
Image

Rood

ROODKAPJE

Postby MarcB » Sun Apr 16, 2006 2:22 pm

Wat een zooi :lol:

Overigens, op 4m valt je spriet al niet meer op of lijkt dat maar?

ROODKAPJE wrote:
handig als je onder het rijden van kanaal moet wissellen wat nog weleens voorkomt
:roll:

Is met het type van MXXL redelijk eenvoudig op te lossen :)
Image
~0.5w~
MarcB

Postby philip » Sun Apr 16, 2006 2:52 pm

Moet ik nu s`zondags de hele tijd tegen die spriet gaan aankijken. :? :?

:lol: :lol: :lol:
philip

Postby marklv » Sun Apr 16, 2006 3:25 pm

philip wrote:Moet ik nu s`zondags de hele tijd tegen die spriet gaan aankijken. :? :?

:lol: :lol: :lol:

Je kan ook achter mij gaan rijden. Al is het maar voor de afwisseling.

;) :lol:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens
Image FilaMenT a.k.a Knutsel

Plaats al je nieuwe topics in: http://www.blackbirdownersclub.nl

Kayak
marklv

PreviousNext

Return to Dutch XX-Technics