Garmin 2720 ervaringen

Dutch language only! Forum voor alle technische onderwerpen incl. accessoires m.b.t. de Blackbird. In dit forum kan vanaf nu (03-06-2006) niet meer gepost worden, maar alleen gelezen. Onderwerpen voor dit forum kunnen nu in het forum van de Blackbird Owners Club gedaan worden. Het adres is www.blackbirdownersclub.nl

Garmin 2720 ervaringen

Postby newborn » Tue Mar 28, 2006 3:32 pm

Durf het bijna niet te vragen maar zijn er al onder ons die de 2720 aangeschaft hebben en hem al gebruikt hebben?

Zo ja wat zijn de eerste indrukken? Wellicht zijn de voordelen/nadelen t.o.v. de 2610 aan te geven?

Het parlement hier thuis heeft besloten dat we in ieder geval dit voorjaar navigatie gaan aanschaffen die zowel op de motor als in de auto is te gebruiken :supz:
newborn

Postby Aiki » Tue Mar 28, 2006 4:54 pm

Ik ben zeer tevreden van de 2720 hij heeft 3D en je kan flitspalen plaatsen :lol:
Wil je meer lezen dan kan je op men HondaCBF forum alles lezen + foto's ;) :lol:
O ja en vergeet deze niet.

Heb je dan nog vragen kan je altijd terecht bij de Garmin Forum
Aiki

Postby dirko » Tue Mar 28, 2006 5:54 pm

ik heb er zoals gezegd vorige week voor het eerst een uurtje meegespeeld (met de Garmin jongens jaja :lol: ) en de eerste indruk is dat ik niet op voorhand wil ruilen.

Ik vindt het 3 D gebeuren eerder storend als een verbetering wat berteft de duidelijk afleesbaarhied van het scherm.

Ook vindt ik de stem van deze Stella een stuk minder als die van mijn Eigen vertrouwde Stella, deze klink een beetje computerachtig denk daarbij als de stem van een keuzemenu van een willekeurig verzekerings kantoor , de stem is wel in verschillende snelheden af te stellen overigens.

En ik vind de info die ze geeft bij afslagen straten etc te veel bij de 2610 is het van na 300 m rechts of rotonde neem 3 rechts bij de 2720 is het ga over 300 m rects af naar de zeeheldenstraat ik heb nu al vaak bij snelopvolgende afslagen dat ik zoms horendol wordt van de aanwijzingen, dat zal bij de 2720 alleen maar meer worden ook een minpunt wat mijn berteft dus .

Pluspunten zijn er echter ook , wat te denken dat je niet meer zit te kloten met het laden van kaarten op een Cf kaart, op de 2720 is dit immers prinstalled wat een hele duidelijke verbetering is .

Ook is de algehele bediening en uiterlijk een heel stuk beter, het menu is een stuk makkelijker door te lopen, en ook de supmappen en picotgrammen zijn groter en duidelijker al behoeft het wel enige gewenning als je de 2610 gewend ben .

Ook is naar mijn idee het touchscreen verbeterd op de één of andere manier reageerd het sneller, algehele indruk is dus goed, kopen dus zo ik zo zeggen 8)

Dirko
Take every Corner like it?s you?re last!!!!
dirko

Postby newborn » Tue Mar 28, 2006 6:38 pm

@ Aiki

Bedankt voor je snelle reply.

@ dirko

Je had me inderdaad heel in het kort al iets verteld afgelopen zondag, bedankt voor deze meer uitgebreide eerste indrukken.
newborn

Werking 2720

Postby John Wonnink » Tue Mar 28, 2006 6:51 pm

Kan niet anders zegen dat ik er ook mee kan werken.

Dus het werkt pervect.

Groeten John
John Wonnink

Postby marcelcbrxx » Tue Mar 28, 2006 9:47 pm

Er zijn geen nadelen t.o.v. 2610. Ook de stem kan zoals op de 2610.
Het is een keuze of je straatnamen wil horen.
Die klinken vaak echt niet zoals ik in cz meemaakte. Maar ja hij staat dan ook bij mij op Nederlands.

Ook 3d hoeft niet, 2 geeft hele mooie kaarten, mooier dan op een 2610.

Dan de flitspalen optie, ook niet te versmaden, daar had ik vroeger een 500 euro kostend systeem voor op de motor.

Ook lekker snel met berekenen. Ben er erg te spreken over en heb ondertussen ook op de motor al de nodige km gereden met de 2720.
De teller staat (met auto) al over de 4000 km.
Of ik hard rij? Bedoel je bandenspanning of de vering?
marcelcbrxx

Postby newborn » Wed Mar 29, 2006 10:03 am

Merci marcelcbrxx :D

Nog ééééén vraagje en dan hou ik er verder over op:

Vanzelfsprekend ben ik erg geinteresseerd in de flitspalen optie, hoe werkt dat, moet je daar een abonnement voor nemen want iets of iemand moet toch de gegevensinput verzorgen?? er komen immers voortdurend flitspalen bij en er worden er ook weggehaald/buiten werking gesteld.
Als het niet verstandig is om de uitleg op het forum te zetten, laat de vraag dan verder maar zitten.
newborn

Postby Mister Blackbird » Wed Mar 29, 2006 10:19 am

newborn wrote:Merci marcelcbrxx :D

Vanzelfsprekend ben ik erg geinteresseerd in de flitspalen optie, hoe werkt dat, moet je daar een abonnement voor nemen want iets of iemand moet toch de gegevensinput verzorgen?? er komen immers voortdurend flitspalen bij en er worden er ook weggehaald/buiten werking gesteld.
Als het niet verstandig is om de uitleg op het forum te zetten, laat de vraag dan verder maar zitten.

Voor de Garmin weet ik dat niet, maar voor de tomtom rider heb ik een abonnement genomen van €39,95 per jaar.
Je kunt ook op allerlei websites flitspalen gratis downloaden en in bestandjes van de tomtom zetten, maar dat was me te moeilijk allemaal. :oops:
Je kunt zelf instellen hoeveel meter voor de flitspaal je welk geluidssignaal (of niet) wilt hebben.
Je bent slechter dan je zelf denkt, maar altijd veel beter dan een ander zegt.
Mister Blackbird

Postby marklv » Wed Mar 29, 2006 10:29 am

Mister Blackbird wrote:
newborn wrote:Merci marcelcbrxx :D

Voor de Garmin weet ik dat niet, maar voor de tomtom rider heb ik een abonnement genomen van €39,95 per jaar.
Je kunt ook op allerlei websites flitspalen gratis downloaden en in bestandjes van de tomtom zetten, maar dat was me te moeilijk allemaal. :oops:
Je kunt zelf instellen hoeveel meter voor de flitspaal je welk geluidssignaal (of niet) wilt hebben.

Bij Garmin zit dat gewoon std in de software die je bij de 2720 krijgt.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens
Image FilaMenT a.k.a Knutsel

Plaats al je nieuwe topics in: http://www.blackbirdownersclub.nl

Kayak
marklv

Postby Aiki » Wed Mar 29, 2006 2:08 pm

Naar Garmin gaan en POI Loader Ver. 2.2.1 as of Jan 23, 2006 Downloaden en installeren.
Dan je registreren (GRATIS) bij Flitspaal.nl vervolgens in het menu bovenaan "Flitspalen Downloaden nemen.
Dan naar "GPS Bestanden : Garmin C320 / C330 ( .csv formaat )" gaan en alle *.csv bestanden + garmin_bmp_bestanden.zip Downloaden
In een map zetten.

Sluit je Garmin 2720 aan met de usb kabel, start je POI programma.
En 2 maal op volgende klikken.

Klaar voor je pong pong geluid bij elke flitspaal :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Aiki

Postby ROODKAPJE » Wed Mar 29, 2006 5:26 pm

ik wacht tot de volgende garmin waarbij je geen extra module nodig hebt om file info te krijgen dit is wel interessant voor mij omdat ik altijd op de weg zit voor mijn werk en ik hoop dat er op die volgende garmin nog veel meer mogelijkheden op zitten zoals:

1 tv(met alle mogelijke zenders)
2 radio
3 een fors geheugen om muziek en FILMS er in op te kunnen slaan
4 een aansluiting om er een camera op aan te sluiten zodat je via de garmin ook kunt zien wat er achter je gebeurd

gr RK
RED RULES
Image

Rood
zwart of blauw BB, Ik :heart: hou :heart: van jouw ;)

ROOD'FUCKING DO KNOW'KAPJE
ROODKAPJE

Postby dirko » Wed Mar 29, 2006 6:30 pm

marcelcbrxx wrote:Er zijn geen nadelen t.o.v. 2610. Ook de stem kan zoals op de 2610.
Het is een keuze of je straatnamen wil horen.
Die klinken vaak echt niet zoals ik in cz meemaakte. Maar ja hij staat dan ook bij mij op Nederlands.

Ook 3d hoeft niet, 2 geeft hele mooie kaarten, mooier dan op een 2610.

Dan de flitspalen optie, ook niet te versmaden, daar had ik vroeger een 500 euro kostend systeem voor op de motor.

Ook lekker snel met berekenen. Ben er erg te spreken over en heb ondertussen ook op de motor al de nodige km gereden met de 2720.
De teller staat (met auto) al over de 4000 km.

kijk kun je toch weer zien dat iemand die meer ervaringen heeft met de 2710 er ook meer over weet, dat van de 3d uitschakelen wist ik al voor de stem zal ik es naar gaan zoeken.....
Take every Corner like it?s you?re last!!!!
dirko

Postby Duitse Dog » Tue Apr 18, 2006 10:01 am

We hebben sinds een week de 2720 en hebben er een tocht mee gereden van ongeveer 300 km. Dit was onze eerste ervaring met GPS.
Beviel heel erg goed,voor het eerst in jaren in een keer de goede route gereden.
Moet er nog wel veel mee oefenen om alles te kunnen gebruiken.
Van de stem waren we ook niet kapot die hebben we veranderd.
Instellingen/algemeen/taal/spreektaal.
De spreektaal NL instellen niet NL Claire die klinkt nogal zeurderig.

Groeten Teunie en Dick
Duitse Dog

Re: Garmin 2720 ervaringen

Postby Ratrace » Sun Apr 23, 2006 7:50 pm

newborn wrote:Durf het bijna niet te vragen maar zijn er al onder ons die de 2720 aangeschaft hebben en hem al gebruikt hebben?

Zo ja wat zijn de eerste indrukken? Wellicht zijn de voordelen/nadelen t.o.v. de 2610 aan te geven?

Het parlement hier thuis heeft besloten dat we in ieder geval dit voorjaar navigatie gaan aanschaffen die zowel op de motor als in de auto is te gebruiken :supz:

Nog meer info voor de aanschaf?

http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=22

Succes met de keuze.

Mark
Ratrace

Postby newborn » Tue May 09, 2006 11:38 am

Eindelijk is het dan zover, als starter van dit topic kan ook ik nu voortaan de ervaringen met de 2720 met anderen delen.

Gisteren bij Marcel in Overloon geweest voor de 2720 en de plaatsing van de helmsets in twee helmen, gelijk ook twee pmr´s TTI 1446 aangeschaft maar dat is voor een ander topic.

Marcel nogmaals bedankt dat ik op je vrije maandag bij je terecht kon voor deze klus :supz:

Tot mijn eigen verbazing is het me direkt al gelukt om de route naar huis in te geven, met vermijding van snelwegen, en dat leverde een heerlijke rit op. De vrouwenstem die mij begeleidde vond ik aangenaam dus die stond, waarschijnlijk toevallig, goed ingesteld :lol: :lol: :lol:

Van het weekend ga ik me er eens verder in verdiepen, de eerste kennismaking is in ieder geval goed bevallen.
Om jezelf te zien zoals anderen je zien, heb je TWEE spiegels nodig...
newborn

Next

Return to Dutch XX-Technics