Garmin 2720 ervaringen

Dutch language only! Forum voor alle technische onderwerpen incl. accessoires m.b.t. de Blackbird. In dit forum kan vanaf nu (03-06-2006) niet meer gepost worden, maar alleen gelezen. Onderwerpen voor dit forum kunnen nu in het forum van de Blackbird Owners Club gedaan worden. Het adres is www.blackbirdownersclub.nl

Postby ReefeR » Tue May 09, 2006 12:24 pm

newborn wrote:Eindelijk is het dan zover, als starter van dit topic kan ook ik nu voortaan de ervaringen met de 2720 met anderen delen.

Gisteren bij Marcel in Overloon geweest voor de 2720 en de plaatsing van de helmsets in twee helmen, gelijk ook twee pmr´s TTI 1446 aangeschaft maar dat is voor een ander topic.

Marcel nogmaals bedankt dat ik op je vrije maandag bij je terecht kon voor deze klus :supz:

Tot mijn eigen verbazing is het me direkt al gelukt om de route naar huis in te geven, met vermijding van snelwegen, en dat leverde een heerlijke rit op. De vrouwenstem die mij begeleidde vond ik aangenaam dus die stond, waarschijnlijk toevallig, goed ingesteld :lol: :lol: :lol:

Van het weekend ga ik me er eens verder in verdiepen, de eerste kennismaking is in ieder geval goed bevallen.

Geweldig Newborn, en welkom in de wondere wereld van Multimedia Vogelaars ;)

Je gaat veel plezier beleven van je aankopen daar ben ik zeker van 8)
a.k.a. Pruts - D? Doffe !

~6w~
http://www.blackbirdownersclub.nl
ReefeR

Postby ROODKAPJE » Tue May 09, 2006 4:41 pm

veel plezier met je 2720 maar dat zal wel lukken denk ik!!
RED RULES
Image

Rood
zwart of blauw BB, Ik :heart: hou :heart: van jouw ;)

ROOD'FUCKING DO KNOW'KAPJE
ROODKAPJE

Postby Marty Blackbird » Tue May 09, 2006 8:17 pm

Leuk spul die 2720.. Heb alleen alle flitspalen opnieuw geinstalleerd, want na een Firmware upgrade herstart de 2720 bij bijna elke flitspaal. Nu even zien of het over is.
Gisteren is geschiedenis. morgen is een mysterie. vandaag is een cadeau.
Marty Blackbird

Postby newborn » Wed May 10, 2006 9:44 am

Marty Blackbird wrote:Leuk spul die 2720.. Heb alleen alle flitspalen opnieuw geinstalleerd, want na een Firmware upgrade herstart de 2720 bij bijna elke flitspaal. Nu even zien of het over is.

Hoezo Firmware upgrade??
Wil je dat eens toelichten, was dat nodig of is je dat aangeraden door iets of iemand? Of heeft dat juist te maken met het opnemen van een flitspalenbestand? :shock:
Om jezelf te zien zoals anderen je zien, heb je TWEE spiegels nodig...
newborn

Postby marcelcbrxx » Wed May 10, 2006 10:00 am

Nou een firmware update heb jij voorlopig niet nodig. Je heb echt het nieuwste! Op de Garmin site kan je naast de POI loader ook webupdater downloaden.

Met je 2720 op de computer aangesloten kan je webupdater opstarten en die kijk dan of er nieuwe software is.

Ik denk dat het met het flitspalen bestand te maken heeft. Met nog steeds dezelfde software had ik bij mijn laatste update van de palen ook het probleem. En bij Martijn heb ik toen hezelfde palenbestand ingeladen als die ik toe net binnen had.
Of ik hard rij? Bedoel je bandenspanning of de vering?
marcelcbrxx

Postby Marty Blackbird » Wed May 10, 2006 11:59 am

Ik verdenk ook het palen bestand..

Ik heb ergens gelezen dat je beter de upgrades met de hand kan downloaden en daarna pas moet installeren. De webupdater begint al met het upgraden tijdens het downloaden. Mocht er een probleem ontstaan tijdens het downloaden dan zou je weleens een probleem kunnen hebben.
Marty Blackbird

Postby marcelcbrxx » Wed May 10, 2006 12:12 pm

Ik gebruik de webupdater met iedere Garmin die hier de deur verlaat en altijd zonder problemen. (tot nu toe)
marcelcbrxx

Postby Marty Blackbird » Wed May 10, 2006 1:11 pm

marcelcbrxx wrote:Ik gebruik de webupdater met iedere Garmin die hier de deur verlaat en altijd zonder problemen. (tot nu toe)

Dan zal 't wel goed werken..
Marty Blackbird

Postby blackbirdy » Wed May 24, 2006 5:52 pm

En ja hoor! Ook ik had witte rook en heb mij een hulpmiddel in de vorm van de 2720 mogen aanschaffen. Vanmiddag opgehaald en vandaag binnen er al even meegespeeld, mooi spul!
Morgen de computer kennis laten maken met dat Mapsource en dan kijken of dat ik dat ook begrijp. De eerste indruk is positief en ik hoop hem snel eens op de motor te kunnen gebruiken.
Net heel even in de auto uitgeprobeert maar had daar het probleem dat de Garmin en mijn auto niet goed contact met elkaar maakten. De plug zat niet erg stevig in de sigaretten aansteker of die aansteker werkt niet goed! Dat moet ik nog uitvogelen. Ideetjes....................

Reefer je papieren routes bewaar ik maar als ik eenmaal weet hoe de Garmin werkt neem ik weer even contact op ;)
Waarom morgen genieten als het ook vandaag al kan????????
blackbirdy

Postby ReefeR » Wed May 24, 2006 6:11 pm

blackbirdy wrote:
Reefer je papieren routes bewaar ik maar als ik eenmaal weet hoe de Garmin werkt neem ik weer even contact op ;)

Das goed, ik heb nog wel een "paar" Garmin routes ;)

~6w~
ReefeR

Postby blackbirdy » Thu May 25, 2006 2:12 pm

ReefeR wrote:

Daar had ik ook op gerekend!! ;)
Zojuist alle flitspalen NL geinstalleerd, echter als ik de Garmin een gesimuleerde route wil laten rijden langs deze palen berekend hij een route waarbij hij deze palen ontwijkt! Maakt niet uit of dat ik kies voor kortste of snelste route??? Route gemaakt op garmin en niet in Mapsource! :?

Van A naar B rijden is geen probleem meer, maar juist de leuke dingetjes moet ik nog leren................! ;)
blackbirdy

Postby ReefeR » Thu May 25, 2006 3:35 pm

blackbirdy wrote:
ReefeR wrote:

Daar had ik ook op gerekend!! ;)
Zojuist alle flitspalen NL geinstalleerd, echter als ik de Garmin een gesimuleerde route wil laten rijden langs deze palen berekend hij een route waarbij hij deze palen ontwijkt! Maakt niet uit of dat ik kies voor kortste of snelste route??? Route gemaakt op garmin en niet in Mapsource! :?

Van A naar B rijden is geen probleem meer, maar juist de leuke dingetjes moet ik nog leren................! ;)

Kan je ook niet helpen met advies, ik heb "slechts" de 2610 ;)

~6w~
ReefeR

Postby Marty Blackbird » Thu May 25, 2006 6:08 pm

Vreemd verhaal van de flitspalen. Het lijkt mij een instelling die niet juist is, maar vraag me niet welke (ik ben ook nog maar een beginner).

Ik heb alle flitspalen van http://www.flitspaal.nl gedownload (aparte bestanden voor 30, 50, 60, 70, 80, 90, 100 en 120 km) Hierna met de poiloader geinstalleerd op de Garmin. En geen problemen meer.

Voordat ik dit gedaan heb, zijn natuurlijk wel alle oude flitspalen verwijderd en de Garmin zijn standaard instellingen hersteld. Dit omdat mijn Garmin zichzelf herstarte bij het naderen van diverse (niet alle) flitspalen.

Nu werkt het bij mij als volgt. Bij het naderen van een flitspaal krijg ik eenmaal een signaal. Stel dat de flitspaal bedoeld is voor een controle op 50km, en ik rijd harder dan de toegestane snelheid, dan krijg ik een ander signaal, net zo lang totdat ik de juiste snelheid rijdt. (of ik de flitspaal gepasseerd ben en geflitst).

Misschien dat het herstellen van de standaard instellingen een optie is?
Marty Blackbird

Postby blackbirdy » Thu May 25, 2006 8:04 pm

Thanks, ga morgen nog even puzzelen!! ;)
blackbirdy

Postby marcelcbrxx » Thu May 25, 2006 10:00 pm

Misschien heb je je ze wel als te vermijden punten ingesteld????

Zou heel apart zijn.

Kennelijk heeft de laatste update die ik ook bij Martyblackbird had ingesteld (allemaal tegelijk) een fout.

Dat kan met de volgende update weer hersteld zijn.

Heb helaas door het weer de laatste tijd niet gereden met de laatste update, maar op demo gaat het goed.
marcelcbrxx

PreviousNext

Return to Dutch XX-Technics