Balhoofdlager

Dutch language only! Forum voor alle technische onderwerpen incl. accessoires m.b.t. de Blackbird. In dit forum kan vanaf nu (03-06-2006) niet meer gepost worden, maar alleen gelezen. Onderwerpen voor dit forum kunnen nu in het forum van de Blackbird Owners Club gedaan worden. Het adres is www.blackbirdownersclub.nl

Postby Jan V » Wed Apr 26, 2006 4:34 am

Neen, geen foto's gemaakt.

Maar als je bv zelf je voorveren hebt vervangen kun je dit ook.

Anders laten doen. Volgens Dirko moet het binnen 2 uur gedaan zijn door de profs van de werkplaats.

J V
Thrust me, I am a doctor. I know what I am doing.
Jan V

re balhoofd

Postby pascal » Thu Apr 27, 2006 3:29 pm

Hey,
Misschien te laat ,maar ik lees nu pas de topic.
25000km lijkt me wat vroeg voor een balhoofdlager tenzij je hem laat
"vallen" na een wheely.
Zet je voorwiel van de grond en gooi je stuur tegen de aanslag. (niet te hard ) en dan mag het stuur lichtjes terug keren maar niet helemaal.
Zolang er geen "putjes" in je lager zitten kan je die ook gewoon effe bijtrekken.
Groeten Bluebird. 8)
pascal

Postby mikeCBR1100 » Thu May 04, 2006 7:56 am

Het lager kan, als er geen slijtagesporen op zitten, ook alleen ingevet worden. Dit wordt vaak niet gedaan bij een grote beurt. En ik betwijfel of vervangen van het lager al nodig is. Je hebt al genoeg tips gehad om een diagnose te stellen, ik zou meer op je eigen oordeel vertrouwen....

En als je dat lager moet of laat vervangen, neem dan gelijk het verversen van de voorvorkolie olie mee. Want de poten zijn er toch onderuit. Anders heb je later dubbel werk en als je het laat doen, dubbel arbeidsloon, en die olie verversen gebeurt vaak niet/te laat etc. en is toch wel belangrijk om te verversen. Elke twee jaar geloof ik uit me hoofd....
greets,
Mike.
mikeCBR1100

Previous

Return to Dutch XX-Technics