Ultrasoon reinigen carbs

Dutch language only! Forum voor alle technische onderwerpen incl. accessoires m.b.t. de Blackbird. In dit forum kan vanaf nu (03-06-2006) niet meer gepost worden, maar alleen gelezen. Onderwerpen voor dit forum kunnen nu in het forum van de Blackbird Owners Club gedaan worden. Het adres is www.blackbirdownersclub.nl

Ultrasoon reinigen carbs

Postby Zwarte_Merel » Mon May 08, 2006 7:12 am

Hoi,
Eindelijk is mijn BB weer klaar om te rijden, loopt zij zwaar klote. Optrekken gaat niet meer, horten en stoten, af en toe op 3 cilinders. Het is wel dat ze stationair goed loopt, grote kans dat de carburateurs schoongemaakt moeten worden :( :( :( :(

Nu heb ik gehoord over ultrasoon reinigen van de carburateurs. Weet iemand een adresje in Drenthe of regio Gelderland? :roll:
User avatar
Zwarte_Merel
 
Posts: 25
Joined: Mon May 01, 2006 9:55 pm

Postby yoan » Mon May 08, 2006 7:53 am

He zwarte merel,

Je zou het kunnen proberen met Forte.

dat is een middel om je carburateurs te reinigen dmv een flesje forte aan je brandstof toe te voegen. Te koop bij veel motorzaken.

je moet er wel opletten dat je het juiste flesje koopt. er zijn er nl. 2. Eentje om je brandstofsysteem te reinigen en het andere om het inwendige van het blok zelf te reinigen.

Baat het niet, dan schaadt het niet..... :lol:

Suc6.
Image
Drummen is mijn leven, ik sla me er gewoon doorheen.Image
AANMELDEN: B.O.C.
User avatar
yoan
 
Posts: 437
Joined: Sat Nov 19, 2005 9:29 pm
Location: Lisse, Holland

Postby Zwarte_Merel » Tue May 09, 2006 7:20 am

yoan wrote:He zwarte merel,

Je zou het kunnen proberen met Forte.

dat is een middel om je carburateurs te reinigen dmv een flesje forte aan je brandstof toe te voegen. Te koop bij veel motorzaken.

je moet er wel opletten dat je het juiste flesje koopt. er zijn er nl. 2. Eentje om je brandstofsysteem te reinigen en het andere om het inwendige van het blok zelf te reinigen.

Baat het niet, dan schaadt het niet..... :lol:

Suc6.


Hey Yoan,
Forte ken ik wel, heb het vaker gebruikt bij motoren. Maar zo erg als de mijne nu loopt denk ik dat het weinig helpt. In ieder geval bedankt voor je commentaar.

Kzie dat je drummer bent (?), in ieder geval leuk te horen dat er meer drummende BB piloten zijn. :P
User avatar
Zwarte_Merel
 
Posts: 25
Joined: Mon May 01, 2006 9:55 pm

Postby dirko » Tue May 09, 2006 8:25 pm

Met Forté ga je het niet redden, wij heben in de werkplaats een Spuitbus uit een automaterialen zaak die alle rotzooi in je kanalen en sproeiers etc oplost ik zal morgen even kijken wat voor een merk het is .

Wat ultrasoon betreft ik weet dat Theo Louwes motoren in Hoogezand zo´n ding heeft maar ook dat is niet zaligmakend hoor.

Wij hadden altijd reiniger van Yamaha dan legde je de carbs in een Bak met dit spul ering een beetje verdunnen 24 uur laten liggen en alles was schoon, alleen door de huidige milieueisen is dit uit de handel genomomen en zijn ook wij genoodzaakt om andere kanalen te zoeken, maar ik kom er morgen op terug ..
Take every Corner like it?s you?re last!!!!
User avatar
dirko
 
Posts: 1293
Joined: Sun Apr 27, 2003 7:43 pm
Location: netherlands/Stadskanaal

Postby Zwarte_Merel » Wed May 10, 2006 1:05 pm

ok, ik zal anders eers een spuitbusje halen bij de breezan ofzo. Dank je Dirko.
User avatar
Zwarte_Merel
 
Posts: 25
Joined: Mon May 01, 2006 9:55 pm

Postby evelakes » Wed May 10, 2006 1:26 pm

carburateurs demonteren en in schoonmaakazijn
laten weken. Afhankelijk van de vervuiling tot
24 uur laten weken. Afspoelen met ruime hoeveelheid
schoon water of Dasty reiniger van de Wibra gaat ook goed.

succes.
There's no need to fly, when there are miles of road ahead of you!
User avatar
evelakes
 
Posts: 1169
Joined: Tue Jun 29, 2004 12:22 pm
Location: Wijchen

Postby dirko » Wed May 10, 2006 8:16 pm

De spuitbus die ik bedoel is van Wyns en heet intake and carburator cleaner

is niet goedkoop maar werkt wel

suc6

ps Weet je wel zeker dat alle 4 de bougie´s ook meewerken ??
Take every Corner like it?s you?re last!!!!
User avatar
dirko
 
Posts: 1293
Joined: Sun Apr 27, 2003 7:43 pm
Location: netherlands/Stadskanaal

Postby Fladder » Thu May 11, 2006 12:24 am

Je kunt het geheel natuurlijk ook gewoon helemaal uit elkaar trekken en braaf met een tandenborstel en wat middeltjes als groene zeep en schoonmaak azijn gaan zitten poetsen :lol:
I obstruct!
O ja?
Ja!
O.....
User avatar
Fladder
 
Posts: 1519
Joined: Tue Mar 08, 2005 2:43 pm
Location: Apeldoorn, The Netherlands

Postby dirko » Thu May 11, 2006 8:16 pm

en let ok vooral op de stationair sproeiers deze willen heel graag dicht gaan zitten omdat ze nogal kleine gaatjes hebben, meestal pak ik dan een oude roestborstel en trek daar een draad uit en ga daar de sproeiers mee doorprikken en reinigen het reinigings middel doet daarna zijn werk .....
Take every Corner like it?s you?re last!!!!
User avatar
dirko
 
Posts: 1293
Joined: Sun Apr 27, 2003 7:43 pm
Location: netherlands/Stadskanaal

Postby Zwarte_Merel » Tue May 16, 2006 8:43 pm

Thanks BBers!

Had alles schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Loopt ze op 2 cilinders (wel apart moet ik zeggen). Een van de carbs loopt ook over, grrrrrrrrr dus nu weer eraf. Nu zal ik alles proberen wat jullie aanbevelen.
Het lijkt weer een flash back naar vroeger, mijn eerste motor (GS550) die constant over liep (rondje ardennen met 80km per tank...)

We zien wel....
User avatar
Zwarte_Merel
 
Posts: 25
Joined: Mon May 01, 2006 9:55 pm

Postby Zwarte_Merel » Tue May 16, 2006 8:56 pm

Trouwens, de 2 bombines hebben beide een groene en zwarte stekker. Kan iemand mij vertellen welke kleur kabel op de stekkers moet?
(wat een l*l ben ik toch, heb het los gehad en weet niet zeker meer)
User avatar
Zwarte_Merel
 
Posts: 25
Joined: Mon May 01, 2006 9:55 pm

Postby Fladder » Tue May 16, 2006 9:56 pm

Zwarte_Merel wrote:Trouwens, de 2 bombines hebben beide een groene en zwarte stekker. Kan iemand mij vertellen welke kleur kabel op de stekkers moet?
(wat een l*l ben ik toch, heb het los gehad en weet niet zeker meer)

nope, niet zo uit het koppie, maar as je het nie goei aangesloten hebt merk je het vanzelf, dan looptie niej, of maar op 2 cilinders... (wat dan weer te voelen is aan het feit dat 2 spruitstukken wel warm worden en de andere 2 niet) gewoon proberen dus :lol:
I obstruct!
O ja?
Ja!
O.....
User avatar
Fladder
 
Posts: 1519
Joined: Tue Mar 08, 2005 2:43 pm
Location: Apeldoorn, The Netherlands

Postby Man in Black-Bird » Tue May 16, 2006 10:14 pm

Heb het zelfde gehad blijven waarschijndelijk blijven je flotter naalden hangen.


gr MiBB
Image
User avatar
Man in Black-Bird
 
Posts: 1175
Joined: Wed May 11, 2005 9:06 pm
Location: EDE ... the Netherlands

Postby Zwarte_Merel » Wed May 17, 2006 8:40 am

Man in Black-Bird wrote:Heb het zelfde gehad blijven waarschijndelijk blijven je flotter naalden hangen.


gr MiBB


Dank je.
User avatar
Zwarte_Merel
 
Posts: 25
Joined: Mon May 01, 2006 9:55 pm

Postby Zwarte_Merel » Wed May 17, 2006 8:43 am

Fladder wrote:
Zwarte_Merel wrote:Trouwens, de 2 bombines hebben beide een groene en zwarte stekker. Kan iemand mij vertellen welke kleur kabel op de stekkers moet?
(wat een l*l ben ik toch, heb het los gehad en weet niet zeker meer)

nope, niet zo uit het koppie, maar as je het nie goei aangesloten hebt merk je het vanzelf, dan looptie niej, of maar op 2 cilinders... (wat dan weer te voelen is aan het feit dat 2 spruitstukken wel warm worden en de andere 2 niet) gewoon proberen dus :lol:



hmmm nu doen cilinders 1 en 2 het nie, wanneer een bombine niet goed aangesloten is dan zouden 1 en 3 of 2 en 4 het niet moeten doen....
Denk toch dat mijn carburatie het niet goed doet.
User avatar
Zwarte_Merel
 
Posts: 25
Joined: Mon May 01, 2006 9:55 pm

Next

Return to Dutch XX-Technics

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron