Smoren van de motor bij hogere temperaturen !

Dutch language only! Forum voor alle technische onderwerpen incl. accessoires m.b.t. de Blackbird. In dit forum kan vanaf nu (03-06-2006) niet meer gepost worden, maar alleen gelezen. Onderwerpen voor dit forum kunnen nu in het forum van de Blackbird Owners Club gedaan worden. Het adres is www.blackbirdownersclub.nl

Smoren van de motor bij hogere temperaturen !

Postby XXDino » Sat May 13, 2006 8:45 am

Ik heb het probleem dat wanneer de temperaturen boven de 20 graden celcius liggen de motor af en toe smoort als ik constant 140 rijd of nog erger bij hogere snelheden.
Het probleem is hierbij ook nog het grootst als de tank vol is en nog groter met een tanktas erop. Als ik dan gas terug neem en even heel rustig rijd is het weer over. Maar soms smoort hij te erg en slaat de motor uit. ff wachten en dan starten en loopt hij weer. soms moet ik ook eerst ff choken.

Het is ook niet altijd zo.
Alleen rijden of met zijn tweetjes maakt niet uit.
Heb zelf het gevoel dat hij een bepaalde druk opbouwd die hij daarna ff niet kwijt kan in de (tank?) benzine dampen of een teveel of tekort aan brandstof? op dit moment. Sproeierbezetting?

Wie herkent dit probleem ?
iets met luchtvochtigheid? of ontluchting, soort brandstof

Ik heb een Carb uit 97
Dynojet, KNN, Full Akrapovic
en tank altijd euro 95


Ga nu wel over op euro 98 omdat dit volgens heel veel mensen beter is en de motor veel beter presteerd. Ook al is de het iets duurder

Met originele dempers hadden we dit probleem vorig jaar ook al een paar keer met warm weer.
Moet wel zeggen dat ik mijn KNN filter nog niet heb gereinigd na 20000 km. Zal nu wel stout zijn :oops:
think XX, you only live once
User avatar
XXDino
 
Posts: 76
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:30 pm
Location: the Netherlands

Postby p? m » Sat May 13, 2006 10:37 am

ik denk dat de tank in n soort vacuum komt. de tank krijgt lucht bij de benzinedop, als je daar n tanktas op legt of bij volle tank krijgt ie teort lucht om voldoende benzine te genereren naar de motor. doe maar eens n rietje in n glas water en haal m omhoog, t water loopt eruit. doe hetzelfde maar hou je vinger op t tietje en t water blijft erin. ik hoop dat dit t euvel oplost? misschien weten anderen anders de juiste oplossing?!!
p? m
 
Posts: 61
Joined: Sat May 15, 2004 9:09 pm
Location: Noord Scharwoude

Postby marino » Sat May 13, 2006 11:40 am

Kan niet zo direkt een oplossing bedenken maar liggen al je leidingen vrij, nergens niets gekneld?
Wat mss de moeite is om een keer na te vragen, of het geen vaporlock kan zijn.
Dit is een luchtbel in de benzineleiding die uitzet met warmere temperatuur en zo de bezinetoevoer gedeeltelijk of geheel afsluit

De echte techniekers hier weten er mss het fijne van ;)

Suc6
Het BB "Make Over" Verslag (BB Naakt)
http://bb.superblackbird.info/viewtopic ... 1&start=60

My dream is a to be a bird, a... blackbird.
User avatar
marino
 
Posts: 225
Joined: Wed Feb 01, 2006 7:07 pm
Location: Boom - Antwerp - Belgium

Postby dirko » Sat May 13, 2006 7:58 pm

klinkt inderdaad als een ontluchtingsprobleem, is de tank er onlangs vanaf geweest ??? De warmte zal hier normaal gesproken niet op reageren, maar bekijk de tank es goed en de slangen ook, misschien een knik in de leiding ofzo

Dirk
Take every Corner like it?s you?re last!!!!
User avatar
dirko
 
Posts: 1293
Joined: Sun Apr 27, 2003 7:43 pm
Location: netherlands/Stadskanaal

Postby XXDino » Sun May 14, 2006 5:33 pm

De tank is er wel weer af geweest ja, voor de Dynojet.
Zal hem er nog wel weer ff afhalen en dan het KNN filter reinigen.
De tank zal ik leegrijden en dan Ron 98 tanken en kijken of er geen slangetjes afgekneld zijn. ;)
Zien of het probleem dan weer opgelost is en anders zien we wel weer verder. :roll:
think XX, you only live once
User avatar
XXDino
 
Posts: 76
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:30 pm
Location: the Netherlands

Postby XXviking » Sun May 14, 2006 7:38 pm

De tank van mijn vogeltje ademt door een lugt slangetje dat regts van de kraan onder de tenkt loopt, en naar wat ik weet dus niet door de tankdopp.
TOen ik het zelvde problem hat, bleek het slangetje in een knikje te liggen.
Het betroffen slangetje loopt via een T stukje terug naar de onderkant van de bensine kraan en hangt loss tegen de carburateurs aan de derde kant.
Ik weet niet of het zo moet zijn, maar het fungeert wel goed zo.
Success!!!
m.v.g. Harmen

"Ja vi elsker XX"
User avatar
XXviking
 
Posts: 15
Joined: Thu May 11, 2006 9:52 pm
Location: Norway

Postby XXDino » Sun May 14, 2006 7:42 pm

Ik zal alle slangetjes inclusief deze kleine van de tank controleren op knikjes.
:lol:
think XX, you only live once
User avatar
XXDino
 
Posts: 76
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:30 pm
Location: the Netherlands

Postby XXviking » Sun May 14, 2006 7:51 pm

Het is ook mogelijk om te proberen door dit "beather slangetje" lugt te blazen naar je tank, dan zie je meteen of het fungeert.
Neem het losse einde dat tegen de carburateurs zit los, en blaas even door.
N:B. verzeker je er vell van dat dit slangetje inderdaad op de regter kant van de tank kraan aangesloten is!
m.v.g. Harmen

"Ja vi elsker XX"
User avatar
XXviking
 
Posts: 15
Joined: Thu May 11, 2006 9:52 pm
Location: Norway

Postby XXDino » Sun May 14, 2006 7:57 pm

Zal ik doen :><->-<-><
think XX, you only live once
User avatar
XXDino
 
Posts: 76
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:30 pm
Location: the Netherlands

Postby dirko » Sun May 14, 2006 8:12 pm

en bekijk ook zeker het vacuum slangetje goed !!!
Take every Corner like it?s you?re last!!!!
User avatar
dirko
 
Posts: 1293
Joined: Sun Apr 27, 2003 7:43 pm
Location: netherlands/Stadskanaal

Postby Fladder » Mon May 15, 2006 4:00 pm

Op de uitlaat na heb ik exact het zelfde als jij (Bos uitlaat)
Tank ook gewoon euro 95, maar mijn motortje doet gewoon braaf zijn werk. Dus denk, zoals al aangegeven, dat het een technisch probleem moet zijn!
Geen reden in iedergeval om het tanken duurder te maken ;)
I obstruct!
O ja?
Ja!
O.....
User avatar
Fladder
 
Posts: 1519
Joined: Tue Mar 08, 2005 2:43 pm
Location: Apeldoorn, The Netherlands

Postby XXDino » Thu May 18, 2006 6:42 pm

Heb er nu ff geen last meer van gehad.
Tank er af, filter gereinigd en slangen gecontroleerd.
Ik laat haar binnenkort zo en zo opnieuw afstellen.
Ben nog niet helemaal tevreden. 8)
Ben ook toe aan andere schijven voor. (wave). Dan is ze helemaal weer nieuw :lol:

weet dus nog niet 100% zeker of het euvel over is he ! ;)
think XX, you only live once
User avatar
XXDino
 
Posts: 76
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:30 pm
Location: the Netherlands

Postby XXDino » Mon May 29, 2006 6:45 pm

Nu al weer heel wat kilometers gereden (ca 2000 sinds het laatste bericht van mij) Geen problemen meer gehad. Met of zonder tanktas. Zal wel aan de slangetjes hebben gelegen of het smerige KNN luchtfilter. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
think XX, you only live once
User avatar
XXDino
 
Posts: 76
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:30 pm
Location: the Netherlands

Postby XXDino » Mon May 29, 2006 6:46 pm

Nu al weer heel wat kilometers gereden (ca 2000 sinds het laatste bericht van mij) Geen problemen meer gehad. Met of zonder tanktas. Zal wel aan de slangetjes hebben gelegen of het smerige KNN luchtfilter. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
think XX, you only live once
User avatar
XXDino
 
Posts: 76
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:30 pm
Location: the Netherlands


Return to Dutch XX-Technics

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron